Home » , , » Trip Pulau Mengalum Sabah

Trip Pulau Mengalum Sabah

Written By Tegarfishing Club on Friday, November 21, 2008 | 01:23

Trip Pulau Mengalum 3-6 November 2008


Pulau Mengalum adalah merupakan destinasi pemancing tegar daripada Kota Kinabalu mahupun dari luar negara yang mempunyai takat-takat yang dihuni pelbagai spesis ikan seperti tambong(ikan merah), Kaci(Lapi), Aji-Aji(Amberjack), Ibu Kerisi, Kertang, Kerapu Suno, Pisang-pisang, Tenggiri, wahoo, Barracuda dan bermacam-macam lagi. Perbelanjaan yang mahal bukan lagi halang sekiranya ikan bermutu tinggi menjadi idaman.

Ini adalah trip pertama kami di perairan negeri di bawah bayu ini. Sebelum ini kami hanya mendengar pulau ini dari sahabat handai dan juga laman-laman forum tentang kepuasan memancing disini. Kali ini hajat kami tercapai juga. Diatas bantuan Ustaz Maarof yang menguruskan persiapan kami di Kota Kinabalu, kami mendapat sedikit tunjuk ajar serta maklumat mengenai peralatan yang seharusnya digunakan di perairan ini.





Dihari pertama, kami berada di jeti seawal jam 7 pagi. Rasa tidak sabar kami terserlah apabila melihat bot yang akan membawa kami ke destinasi ini.


Setelah memungah segala kelengkapan, Kami bertolak dari jeti sekitar jam 8.30 pagi. Perjalanan untuk sampai ke pulau mengalum ini mengambil masa diantara 4 hingga ke 5 jam.

Bersedia untuk berlepas.

Ustaz Maarof mencuba nasib dilokasi pertama

Antara hasil tangkapan.

Gambar ahli-ahli kelab yang menyertai trip ini.

Share this article :

0 comments:

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. TEGARFISHING CLUB - All Rights Reserved
Template Modify by Sale_ehs Gerrard
Proudly powered by Blogger