Home » , , , , , » Team servey melawat Kuching Sarawak

Team servey melawat Kuching Sarawak

Written By Tegarfishing Club on Tuesday, November 2, 2010 | 03:23

Pada tarikh 8 october yang lalu, kami seramai 3 orang yang dikenali sebagai SURVEY TEAM telah terbang ke Bumi Kenyalang. 3 orang itu ialah OBD, momok & Salleh (aku). Tujuan kami kesana adalah untuk membuat servey sebelum persiapan untuk trip memancing club kami di Kuching.

Seawal 07:30 pagi lagi kami telah tiba di LCCT untuk check in pesawat yang akan berlepas pada pukul 09:45 pagi. Kami tiba di Lapangan Antarabangsa Kuching pada pukul 11:30 pagi. Sampai disana kami disambut oleh En. Sarip tuan empunya bot yang bakal kami sewa untuk trip pada bulan may 2011 nanti. Disana ketika itu cuaca kurang menceriakan. Ini kerana musim tengkujuh melanda negeri Sarawak ini.

Bot pilihan kami
Ruang tidur
Tandas & dapur memasak
Setelah itu kami dibawa oleh En. Sarip ke sebuah restauran nasi beriani kambing untuk mengisi perut yang mula meminta untuk diisi. Setelah perut kenyang, kami mula beredar dan menuju ke jeti bot En. Sarip di Semariang. Perjalanan dari Bandar Kuching ke Jeti Semariang ini mengambil masa 15 minit. Sampai di jeti, kebetulan bot yang ingin kami sewa ini baru sahaja pulang dari laut. Akibat musim tengkujuh & cuaca yang tidak menentu, hasil tangkapan amatlah kurang memuaskan. Boleh dikatakan hanya penat sahaja yang dapat.

Katil bertingkat
Momok (duduk) & OBD
Aku dihadapan bot
Kami meneliti keadaan sekeliling bot ini bagi memastikan kesempurnaan & keselesaan ahli kumpulan kami untuk trip akan datang ini. Dari segi keluasan & kesempurnaan, ia masih tidak memuaskan hati kami. Tapi setelah difikir2kan, pemancing2 tegar seperti kami ini, tidak mengambil kira itu semua. Tetapi kami lebih mementingkan hasil tangkapan yang akan kami bawa nanti. Itulah kepuasan yang sebenar2nya apabila memperolehi banyak hasil tangkapan.

Setelah puas meneliti, kami meninggalkan jeti tersebut dan menuju ke bandar kuching untuk mencari hotel penginapan kami.

Untuk cerita lengkap kami diKuching Sila klik disini.
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. TEGARFISHING CLUB - All Rights Reserved
Template Modify by Sale_ehs Gerrard
Proudly powered by Blogger